Har du en brunn för slam på din fastighet? Hedemora Energi har i uppgift att tömma enskilda avlopp i Hedemora kommun. För att en slambrunn ska fungera optimalt behöver den tömmas regelbundet. De flesta av våra kunder har en form av prenumeration som innebär att deras brunn töms en gång per år med automatik. Kontakta gärna vår kundtjänst för att diskutera din brunn och ett upplägg som fungerar bäst för din fastighet. Är det till exempel en sluten tank, kan behovet av tömning vara mycket större om du nyttjar din fastighet ofta.
Ibland kan en brunn behöva tömmas tidigare än planerat. Då går det bra att kontakta oss på telefon 0225 – 349 00 för att beställa en tömning. En tömning som beställs före onsdag kl 12 hanteras vanligtvis samma vecka. Variationer beroende på röda dagar förekommer.
Extra tömning och spolning utanför kontorstid kan beställas hos Maserfrakts jourbil: 010-264 54 56
OBS! Jouravgift kan tillkomma.
För priser se avgifter avfall.
Vi utför också tömning av din BDT (bad/dusch/tvätt) tank i samband med annan tank- eller brunnstömning på fastigheten. Vid behov kan spolbil beställas – under kontorstid – genom Fagerströms miljö: 010-264 54 56
Just nu samlar vi in mobilnummer till er som har slambrunn. Målet är att inom kort kunna erbjuda en funktion som gör att sms skickas ut till varje fastighetsägare några dagar innan slambilen kommer. Syftet är att förvarna, och också ge fastighetsägare möjlighet att säkerställa att slambilen kommer fram till brunnen på ett bra och smidigt sätt. Anmäl gärna ditt telefonnummer på våra Mina sidor. Där loggar du enkelt in med hjälp av bankID.
En bra grundregel är att hålla rent kring brunnen, ta bort växtlighet och säkerställa att brunnen är lätt att hitta. Ibland kan det vara bra att märka ut brunnen med någon form av markering så som en flagga.
Här kan du som överväger att installera slambrunn läsa mer om funktionen och de krav vi ställer.