Fortsätt till huvudinnehållet
Kontakt

Frågor och svar om vatten och avlopp

Här har vi samlat svar på de vanligaste frågorna om vatten och avlopp.
Saknar du svar på din fråga? 
Kontakta kundservice!

Skicka in en ansökan via kontaktformuläret eller kontakta oss på telefon eller e-post för hjälp med anslutningen.

Läs mer om vatten och avlopp hos Hedemora energi här

Du kan spara vatten genom att använda snålspolande munstycken, undvika att låta vatten rinna i onödan och åtgärda läckor snabbt. En toalettstol där vatten står och rinner innebär att cirka 1000 liter vatten rinner bort i onödan.

Projektet handlar om att vi förstärker vatten- och avloppsförsörjningen i Hedemora och moderniserar och centraliserar för att säkerställa framtida vatten- och  avloppsförsörjningen.

Läs mer om projektet här.

Avloppsvattnet, eller som vi säger spillvattnet leds till våra reningsverk där det renas innan det släpps tillbaka till naturen.

Läs mer om vatten och avlopp här.

Vi genomför regelbundna kontroller och tester för att säkerställa att dricksvattnet uppfyller alla kvalitetskrav.

Läs mer om dricksvatten här.

Stäng av vattnet vid huvudkranen och kontakta en behörig VVS-tekniker samt ditt försäkringsbolag.
Vid akuta problem, kontakta oss.  0225-349 00

Blev du hjälpt av informationen på sidan?
Dela sidan
Publicerad: 2024-10-18